A számítógép, az internet
manapság már (szinte) mindenki számára elérhető. Ezáltal rengeteg információhoz
juthatunk bármilyen témával kapcsolatban igen rövid idő alatt. Azonban nagyon
fontos, hogy a gyermekek digitális kompetenciáit fejlesszük az iskolában,
amelyre a NAT külön pontban ki is tér.
Mind a biológia, mind a német nyelv oktatása során erre
rengeteg lehetőség van, és nagyon fontos, hogy ezt tanárként meg is valósítsuk.
Egyrészt fejleszteni kell a
gyerekek információ gyűjtésének technikáit, az információ hitelességének,
megbízhatóságának ellenőrzését. Erre kifejezetten alkalmas lehet egy adott biológiai
témában végzett csoportos kutató munka, majd az egyes csoportok eredményeinek,
technikáinak összehasonlítása, az esetleges hibák kiszűrése.
Továbbá fontos feladata a
tanároknak az egyes alkalmazások megismertetése a diákokkal. Ezek az
alkalmazások segíthetnek akár a tananyag megértésében (Digitális tudásbázisok:
SDT, Realika), segítséget adhat számolási, ábrázolási feladatokban, fejlesztheti az önálló tanulást, a tanuló tanulási stratégiáit és támogatja a differenciált oktatást is.
Hasznos lehet a gondolattérképek
használata is a biológiában: az összetett, bonyolultabb feladatok megoldási
lépéseinek, ötleteinek ábrázolására, rendszerezésére. Így a legközelebbi,
hasonló feladatok megoldásánál segítséget nyújthat a vizuális memória is.
A német nyelvvel kapcsolatban megemlíthető a szótanulást segítő programok szerepe, mint pl. a Quizlet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése